1997 - 2003

"Reurigheid In De Bouw", van Herman van der A, Seizoen 2002-2003

Klaas Kroeze heeft een bouwbedrijg met veertig medewerkers. Ook zijn beide dochters zijn werkzaam in de zaak. Opa wil van achter de schermen nog een stevige vinger in de pap hebben en bemoeit zich overal mee. Als de meiden ieder met een vriendje thuiskomen, vindt opa dit maar niks. De jongens deugen niet en opa doet er alles aan om ze weg te krijgen. De dames laten zich echter niet kisten en komen met een heuse tegenaanval. De sullige Jans, timmerman in het bedrijf, wordt hier helaas de dupe van. Na de nodige opwinding en hilariteit, komt toch alles weer op zijn pootjes terecht.

"Mien Vrund De Perfester", van Herman van der Veer, Seizoen 2001-2002

Het gezin Hoek wordt regelmatig verblijd door de bezoekjes van de zussen van moeder Hoek, Merie van Bommel en Betje Meijer. Zo ook dit keer. Zoals gebruikelijk laten ze oom Frederik, de echtgenoot van tante Merie, thuis. Maar nu hebben tante Merie en tante Betje wel een verre neef meegenomen, Eltje Kruk. Vader Hoek is het hier niet mee eens en besluit oom Frederik, vermomd als zijn oude vriend professor Jozep Friedelfietz uit Oostenrijk, ook naar het huis te smokkelen. De tantes op stap, oom Frederik ook op stap! Helaas heeft oom Frederik geen enkele bindingen met de duitse taal, laat staan met het Tirolerland. Verwarring alom!

"Gien Pottenkiekers Neudig", van Herman van der A, Seizoen 2000-2001

De gebroeders Bruuns zijn behoorlijk op leeftijd, maar wonen nog zelfstandig. De buurvrouw vindt dat niet meer vertrouwd en schakelt de dominee in, die op zijn beurt thuiszorg en het bejaardentehuis inschakelt. De broers zijn daar absoluut niet blij mee. In een dag tijd komen er meer mensen over de vloer dan het afgelopen jaar tezamen. Ze proberen iedereen ervan te overtuigen dat ze in hun eigen huis het beste af zijn. Dit leidt natuurlijk tot hilarische momenten en doldwaze situaties.

"Keerl Net'n Standbeeld", van J.Hemmink-Kamp, Seizoen 1999-2000

Barones Helena Albertsma - Van Enzelens is getrouwd met een verstrooide Baron en verzamelt kunst. Ze hheft een levensecht standbeeld van Napoleon weten te bemachtingen. Het is de eerste opdracht van haar nieuwe werknemers, Jans en Josefien om dit beeld op een sokkel te plaatsen, voordat de gasten van de barones, nicht Louise en haar man Lodewijk, het beeld komen bezichtigen. Wanneer dit niet geheel naar wens verloopt, en het beeld kapot gaat komt Josefien op het onzalige idee om Jans voor Napoleon te laten spelen. Dit levert natuurlijk de nodige, komische situaties op met de overige persoonsleden; de butler, de secretaresse, de tuinjongen en het keuken personeel.

"In het vrolijke Weerhaantje", van F. Drost, Seizoen 1998-1999

"Zilveruitjes en Augurken", van D.J. Eggengoor, Seizoen 1997-1998